Sonia Bos
Sonia was een mystica die sinds 1985 betrokken was bij de opbouw en de bekrachtiging van de aquariusblauwdruk. In dit proces werd zij regelmatig geroepen lezingen en themadagen te organiseren waarin langs de Akasha nieuwe bekrachtigingen voor de wereld mochten worden ontvangen.
Begin 2009 is Sonia Bos overleden.
Het jonge kind van nu is een aquariuskind, waarin de aquariusblauwdruk werkzaam is. Hij leeft anders dan zijn opvoeders en leerkrachten, die meestal nog resoneren op de vissentijdperkblauwdruk en daardoor opgegroeid zijn met regels vol moeten, plicht en karma. Bij de aquariuskinderen staan de vrijheid van geest en het vinden van hun innerlijke kracht centraal. Zij leven vanuit de wetten van Liefde en Eenheid. Aangezien zijn opvoeders en leerkrachten dus meestal anders afgestemd zijn dan zij, kan dit conflicten geven!
De vissentijdperkblauwdruk hoorde bij de involutie, bij de wordingsprocessen op aarde en in de materie. De aquariusblauwdruk hoort bij de evolutie, bij de weg terug naar de Bron, waarop de Geest mag worden herkend, die Liefde en Eenheid brengt. De eerste wereld, nog zo beheerst door het brein (wetenschap) en bevestiging in de materie; de andere volledig gericht op de Geest en op bewust worden van de scheppende vermogens. Een groter verschil bestaat er bijna niet.
En toch staat deze generatie voor de taak de nieuwe generatie op te voeden!
1. Opvoeden van het aquariuskind
De basis van het opvoeden van het aquariuskind ligt in de wetten van Liefde en Eenheid. Daarin staat het overstijgen van het ego centraal. Vanaf de eerste kreet zal van hogerhand niet meer de egobevestiging gestimuleerd worden, maar de belangeloze Universele Liefde. Niet de materie wordt het belangrijkste, maar de diepere waarden van de Geest!
Door de evolutie wordt in het aquariuskind niet meer het brein, maar het bewustzijn tot ontwikkeling gebracht! Het zal daardoor ontdekken dat het naast mens ook God kan zijn en dat het de scheppingskracht kan hanteren om zijn wereld te vernieuwen. In hem wordt de innerlijke leiding gewekt, die hem zal inspireren om zijn steeds krachtiger wordende scheppende vermogens op een juiste wijze te gebruiken. Zijn verantwoordelijkheidsgevoel zal dan ook sterk worden aangezet, zo ook zijn mededogen, liefde en belangeloosheid.
De opvoeder zal steeds met de aquariuszetting van het kind rekening moeten houden. Niet de eigen belevingswereld wordt de maatstaf, maar die van het kind! Wil de opvoeder het kind goed kunnen blijven begeleiden, dan kan deze het beste de eigen bewustwording ter hand nemen!
2. Onderwijs en het aquariuskind
Ondanks dat in het aquariuskind de Geest centraal staat, zullen de verstandelijke vermogens toch ook goed mogen worden benut! Een gezonde prikkeling van zijn mentale vermogen en het ontwikkelen van zelfvertrouwen zal voor zijn taken op aarde immers belangrijk zijn. Het kind zal zo ook niet lui worden en leert verantwoordelijkheid te dragen.
In het aquariusonderwijs wordt uitgegaan van elk kind individueel. Er wordt in kleine groepjes onderwezen. Deze worden gevormd naar verstand én bewustzijn, zodat ook de spirituele ontwikkeling aan bod kan komen. In de op het bewustzijn gerichte lessen wordt de diepere bedoeling van het leven aangereikt, zodat het aquariuskind een holistische kijk op het leven krijgt en zich harmonisch zal ontwikkelen.
Meditatie en bewustzijnsoefeningen zullen onderdeel van het lesprogramma zijn. In deze lessen wordt het werken met de scheppingskracht voorzichtig aan de orde gesteld, zodat het kind de knelpunten in zijn leven zélf leert oplossen. Hij mag de scheppingskracht leren hanteren en zich bewust worden dat het zijn eigen lot schept!
3. De aquariusleermeester in de dop
Veel hoog ontwikkelde zielen hebben op de tijd gewacht dat de mensheid zover zou zijn dat zij kan bevatten wat zij komen brengen. Het is nu zover: de incarnatie van deze aquariusleermeesters is begonnen! Zij worden als gewoon kind geboren, maar passen door hun grote bewustzijn niet in het gebruikelijke patroon. Zij hoeven amper te worden opgevoed, zoveel wijsheid en liefde brengen ze mee. Ze zijn meer de leermeesters van hun ouders, dan andersom. Door de transformatie die zij in hun omgeving aanzetten, brengen zij veel bewustwording bij hun ouders, onderwijzers en makkers teweeg.
Zij zullen zich echter geïsoleerd voelen als er in hun opvoeding, onderwijs en in hun omgeving geen respons is op wat zij brengen en hoe zij denken. Meegroeien met de noden van dit kind is dus uiterst belangrijk! De moeilijkste groep kinderen om op te voeden en te onderwijzen zijn de bijna aquariusleermeesters. Zij hebben reeds een hoog bewustzijn, maar kennen nog de nodige onvolmaaktheden, waardoor zij weerstanden wekken. Zij wijken flink af van de norm en worden, door hun onvolmaaktheden, vaak afgewezen, waardoor (ernstige) problemen kunnen ontstaan.